Sepehr

Sepehr

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

یکی از مهم ترین تاثیرات افزایش جمعیت در کلان شهرهایی مانند تهران، تغییر بافت شهر از حالت سنتی (خانه های ویلایی و آپارتمان با تعداد طبقات کم) به مدرنیته ( آپارتمان هایی با واحد های بیشتر و برج سازی) است. به همین دلیل شهرداری و سازمان های مربوط به عمران و شهرسازی جهت مدیریت این ساخت و سازها و جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده، قوانینی جهت استاندار سازی املاک و مستغلات وضع کردند. همین موضوع موجب شده است که اجرای پروژه های ساختمانی یکی از پرچالش ترین شغل های دنیای مدرن امروز محسوب شود. در نتیجه فرد یا سازمانی که وظیفه طراحی یا اجرای پروژه را برعهده می گیرد باید ضمن تسلط بر این ضوابط، انطباق پروژه خود بر تک تک آن ها را نیز به مراجع ذی صلاح ارائه دهد تا بتواند پایان کار پروژه خود جهت بهره برداری را دریافت نماید. داشتن تخصص و تجربه بالا در حوزه طراحی ساختمان از مهم ترین فاکتورهایی هستد که تاثیر مستقیمی بر سرعت انجام کار و در نهایت تکمیل یک سازه دارند.

همان طور که می دانید طراحی ساختمان خود به چندین بخش مختلف تقسیم می شود که هریک از آن ها باید طبق الویت و جزء به جزء، اجرا شوند تا در روند اخذ تاییدات لازم خللی به وجود نیاید و اجرای آن بدون معطلی و اخطار را پشت سر گذاشته شود.

در ادامه به معرفی اجمالی هریک از این بخش ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید با هریک از این مراحل آشنا شوید و درصورت نیاز از مشاوره رایگان تیم استفاده استفاده کنید.

طراحی فاز1

طراحی فاز یک همان طور که از نامش پیدا است اولین مرحله از خدمات طراحی ساختمان پس از فاز صفر است که در آن معمار و طراح ضمن تعامل با یکدیگر، نقشه های معماری اولیه را ترسیم می کنند. این نقشه ها که شامل:

پلان طبقات، سایت پلان، اندازه گذاری، ارتفاع طبقات، مشاعات، نمای شمالی و جنوبی کدگذاری شده، نمای شمالی و جنوبی مصالح، مقطع طولی و عرضی، پلان مبلمان، پلان شیب بندی بام و… می شوند که متناسب با فضای در اختیار و درنظر گرفتن نیاز مشتری طراحی شده و به مراکز صدور پروانه جهت اخذ مجوز ساخت ارائه میگردد.

طراحی فاز2

بسیاری از مهندسان و معماران این فاز از طراحی ساختمان را مهم ترین و در عین حال حساس ترین فاز معرفی می کنند که دلیل آن مشخص شدن پارامتر های مهمی چون هزینه و زمان کلی پروژه در این فاز است. با توجه به این که در فاز1 طراحی پلان مشخص شده به تایید شهرداری رسیده است، در این فاز باید تمامی جزئیات به صورت دقیق و کامل مشخص شده و در اختیار کادر اجرایی قرار بگیرد، که این موضوع به خودی خود اهمیت فاز2 را دوچندان می کند.

همانطور که پیش تر اشاره شد فاز2 دارای جزئیات بسیار زیادی می باشد که از جمله آن ها می توان به: آکس بندی ستون‌ها، تعیین شیب بندی و پلن مربوط به بام و تعیین خط سقف، حیاط سازی، مقطع ساختمان و …. اشاره کرد. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که حتی طراحی نقشه های تاسیسات برقی و مکانیکی نیز در این مرحله انجام می شود، لذا تسلط بر این جزئیات و طراحی یک نقشه کامل و در عین حال منطبق با شرایط پروژه نیازمند دقت و تجربه بسیار بالایی می باشد

طراحی نما

یکی از تاثیرات مدرنیه در حوزه ساختمان سازی، توجه به نمای ساختمان از سوی سازندگان و پیمانکاران است. همانطور که میدانید نمای ساختمان اولین برخورد هر فرد با آن سازه است که فارق از همه امکانات و یا متریال های استفاده شده در سازه به دیدگاه فرد جهت می دهد. پس می توان ادعا کرد که هویت و کیفیت هر پروژه در نگاه اول از نمای آن به مخاطب القا می شود لذا دقت و حساسیت در این بخش تاثیر مستقیمی بر آینده آن ملک خواهد داشت. بسیاری از سازندگان و پیمانکاران نیز بر تاثیر طراحی نما بر ارزش ملک پی برده اند و معتقدند استفاده از افراد و شرکت های خبره و متخصص در حوزه طراحی نما سرمایه گذاری درستی است که بر بازدهی ساختمانشان در هنگام فروش نیز موثر خواهد بود.

خدمات طراحی ساختمان

خدمت بعدی سپهر