Sepehr

Sepehr

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

یکی از شاهکارهای معماری و هنری جهان که توصیه می‌کنیم حداقل یک بار در زندگی‌تان از آن دیدن کنید، برج ایفل است. ایفل که به عنوان نماد کشور فرانسه در نظر گرفته می‌شود یکی از بزرگ‌ترین برج‌های جهانی است که برای اولین بار توسط فردی به نام گوستاو ایفل طراحی و ساخته شده است. جالب اینجا است این مهندس خبره برای طراحی و ساخت این سازه حداقل از ۷۵۰۰ تن آهن و همچنین ۲/۵ میلیون پرچ بهره برده است. زیبایی و شگفتی بسیار بالا برج ایفل باعث می‌شود تا این سازه سالانه حدود ۳۰۰ میلیون نفر را از سراسر جهان برای بازدید به خود جذب کند. همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانیم بگوییم ایفل یکی از عوامل رشد اقتصادی و صنعت گردشگری کشور فرانسه است.

تاریخچه برج ایفل

قبل از اینکه در رابطه با حقایق جالب این برج صحبت کنیم، خوب است نیم نگاهی به تاریخچه برج ایفل داشته باشیم. این برج که برای مدت‌ها به عنوان بلندترین سازه جهانی شناخته می‌شد، اکنون پربازدیدترین برج جهان است. اطلاعات زیادی وجود دارد که تاکید می‌کند، طراحی و ساخت این سازه در سال ۱۸۸۰ آغاز و حدود نه سال بعد یکی در سال ۱۸۸۹ به پایان رسیده است. جالب است بدانید طراحی و ساخت این سازه به دست تقریبا ۸۵۰ نفر از متخصصان زمان خود انجام گرفته است.
تاریخچه برج ایفل

چهار حقیقت جالب برج ایفل

حقایق بسیاری در رابطه با برج ایفل مطرح شده است که هر کدام می‌تواند شما را حیرت زده کند، و برای چند ساعت هم که شده شما را در فکر و خیال فرو ببرد. در ادامه به بررسی چهار مورد از این حقایق جذاب و جالب خواهیم پرداخت.

غیر قانونی بودن عکس گرفتن از برج ایفل در شب

دولت فرانسه برج ایفل را یک اثر هنری و معماری می‌داند. همین موضوع باعث می‌شود تا شرایط سختگیرانه‌ای را برای عکس گرفتن از این سازه در شب مطرح کند. این برج پس از غروب آفتاب به وسیله نورپردازی‌های انجام شده تغییر رنگ می‌دهد، و ظاهر زیباتری به خود می‌گیرد. دولت حاکم بر فرانسه تاکید می‌کند که هیچ کس اجازه عکس برداری از برج در شب را ندارد. چرا که این یک اثر هنری است و عکس برداری از آن کپی رایت محسوب می‌شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که پیگیری کردن این جرم کار بسیار سخت و دشواری است. همین موضوع باعث شده است تا شاهد وجود عکس‌های بسیاری در اینترنت از این برج در شب باشیم.

استفاده از قلم مو برای رنگ آمیزی برج ایفل

وسعت زیاد برج ایفل باعث می‌شود تا رنگ آمیزی کردن آن بسیار سخت و دشوار باشد. حال فرض کنید برای رنگ کردن این برج از قلم مو استفاده شود. برج نام برده تقریبا هر هفت سال یک بار تجربه گر رنگ آمیزی خواهد بود. جالب اینجا است که برای رنگ کردن آن به هیچ عنوان از ابزارهای نوین رنگ آمیزی استفاده نمی‌شود. در طول تاریخ تا کنون سازه نام برده تقریبا هجده باز تجربه گر رنگ آمیزی بوده است. اما حتی یک بار هم برای رنگ کردن از ابزارهای جدید کمک گرفته نشده است. به عبارت دیگر تمامی مراحل رنگ آمیزی به صورت دستی انجام گرفته است.

قابلیت حرکت برج ایفل

شاید اگر روزی کسی به شما بگوید که یک برج بسیار بزرگ حرکت می‌کند، قطعا باور نمی‌کنید. اما باید بگوییم که این یک حقیقت محض است. برج ایفل در صورت وزش باد و طوفان و همچنین قرارگیری در معرض نور خورشید تا چندین اینچ حرکت را تجربه می‌کند. لازم به ذکر است این برج فوق العاده به دلیل همین تغییر در برابر عواملی چون تخریب و ریزش از خود مقاومت نشان می‌دهد.

ازدواج با برج ایفل

یکی از عجیب‌ترین حقایقی که در رابطه با برج ایفل مطرح می‌شود، خبر ازدواج یک خانم آمریکایی با این سازه است. این خانم که اریکا آیا نام دارد، عاشق این سازه است، همین موضوع نیز باعث شده است تا به صورت رسمی و قانونی با این برج ازدواج کند‌. عجیب‌تر اینکه خانم آیا دوست دارد همه او را با نام اریکا ایفل صدا کنند.
ازدواج با برج ایفل

حقایقی دیگر در رابطه با برج ایفل

تا اینجا به بررسی چهار حقیقت بسیار جالب در رابطه با ایفل پرداختیم. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که حقایق مطرح شده در رابطه با این برج بسیار بیشتر از حقایق بیان شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در رابطه با برج ایفل بیشتر صحبت کنیم. به عبارت دیگر حقایق بیشتری را در رابطه با این برج مطرح کنیم.

تنفر مردم پاریس از برج ایفل

اگر سازه‌ای در سراسر جهان محبوبیت دارد، به این معنی نیست که حتما مردم ساکن در آن کشور نیز سازه را دوست داشته باشند. تنفر مردم پاریس از ایفل در زمان‌های گذشته یکی دیگر از حقایقی است که حتما باید در رابطه با آن صحبت کنیم. هنگامی که این برج برای اولین بار در این کشور ساخته شده عده زیادی بر این باور بودند که عظمت آن باعث می‌شود تا زیبایی شهر پاریس به خطر افتاده شود. به همین دلیل بسیاری از افراد با طراحی و ساخت آن کامل مخالف بودند. اما با گذر زمان ایفل به یکی از سازه‌های دوست داشتنی هم در پاریس و هم در سایر جهان تبدیل شد. گی دو موپاسان یکی از نویسندگان مطرح و مشهور این کشور است که با ساخت این برج کاملا مخالف بوده است.

دستور تخریب برج ایفل توسط هیتلر

هیتلر در هنگام اشغال فرانسه در جنگ جهانی دوم دستور داد که برج ایفل تخریب شود. اما این دستور هیچ گاه به مرحله اجرایی نرسید. سربازان غیور فرانسه زمانی که آلمانی‌ها می‌خواستند پرچم خود را بر فراز این برج نصب کنند با دستکاری سیم کشی آسانسورها اجازه دسترسی سریع به آن‌ها را ندادند.

وجود یک خانه عجیب در ایفل

طراح و سازنده ایفل در هنگام ساخت این سازه یک واحد آپارتمان بسیار لوکس و دیدنی را برای خود طراحی کرد تا در مهمانی‌های خاص از آن استفاده کند. امروزه همه افراد اجازه بازدید از این واحد آپارتمانی که نمایانگر هنر بسیار بالا سازندگان است را دارند. توصیه ما این است که اگر روزی شانس بازدید از این سازه را داشتید به هیچ عنوان دیدن این واحد را از دست ندهید.

درج نام دانشمندان بر برج ایفل

تمامی مهندسان و دانشمندانی من در طراحی و ساخت این سازه ماندگار دخیل بوده‌اند، با حک نام بر روی این سازه برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهند شد. به عبارت دیگر تاریخ هیچگاه این افراد مهم را فراموش نخواهد کرد؟

چکیده‌ای از دیگر حقایق عجیب برج ایفل

حقایق عجیب برج ایفل به قدری زیاد است که قلم از بیان تمامی آن‌ها ناتوان است. از دیگر حقایق مطرح شده می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:
● هیچ کس تاکنون نتوانسته است از بالای این برج برای خودکشی کردن استفاده کند. 
● بیشترین عکس‌های سلفی گرفته شده در جهان متعلق به عکس افراد در این برج و محیط اطراف آن است. 
● برج ایفل در ابتدا قهوه‌ای رنگ بوده است و با گذر زمان رنگ‌های مختلفی را تجربه کرده است‌. 
● تاکنون حدود سی برج با کپی از این برج طراحی و ساخته شده است. 
● تغییرات آب و هوایی می‌تواند ارتفاع برج را تحت تاثیر قرار دهد. 
● روشن ساختن این برج در شب نیازمند استفاده از حدود بیست هزار لامپ به صورت همزمان است.  
● این سازه در ابتدا تنها برای مدت زمان بیست سال ساخته شده است اما بعدها به دلیل کاربرد بسیاری که داشته است، دولت از تخریب آن خودداری کرده است. همین موضوع باعث شده است تا این سازه به یکی از ماندگارترین سازه‌های جهانی تبدیل شود. 
● با اینکه همه سازنده این برج را ایفل می‌دانند اما این سازه در واقع توسط دو فرد که برای ایفل کار می‌کردند طراحی و ساخته شده است‌. 

تمامی سازه‌های جهانی حتی آنان که بسیار ساده و معمولی هستند، داستان‌های بسیاری را روایتگرند که هر کدام به نوبه خود مهم و عجیبند. در این مقاله در رابطه با حقایق جالب برج ایفل صحبت کردیم. سعی کردیم به چند مورد از مهم‌ترین و عجیب‌ترین حقایقی که در رابطه با این برج بلند مطرح می‌شود، صحبت کنیم. قطعا این سازه آنقدر عجیب و دوست داشتنی است که بازدید از آن ارزشش را دارد. بنابراین اگر روزی شانس با شما یار بود و به کشور زیبا فرانسه سفر کردید سعی کنید حتما بازدید از این سازه زیبا را در برنامه روزانه خود قرار دهید.