Sepehr

Sepehr

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

برج کج پیزا نیازی به معرفی ندارد. این برج یکی از آن بناهای تاریخی قابل توجهی است که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان قرون وسطی جایگاهی را به خود اختصاص داده است. در واقع، شهر پیزا در رم، جایی که در آن واقع شده است، به تنهایی موقعیت خود را مدیون این شگفتی معماری است. در حالی که ممکن است شما درباره آن اطلاعات جالب شنیده باشید، مطمئناً حقایق جالب دیگری را که این مقصد گردشگری بسیار محبوب با ارتفاع 186 فوت را احاطه کرده‌اند، نشنیده‌اید که در اینجا به آن اشاره کرده‌ایم.

تاریخچه برج پیزا

برج کج پیزا مطمئناً در طول این سال‌ها دوران سختی را سپری کرده است. نه تنها در طول ساخت و ساز شروع به فرورفتن کرد، بلکه تلاش‌های اصلاحی انجام شده توسط چندین نفر در طول سال‌ها واقعاً به آن کمک نکرد. در سال 1990، زمانی که دانشمندان شبیه سازی‌هایی را در مورد پایداری برج انجام دادند، متوجه شدند که برج کاملاً در آستانه فروریختن است. این برج پس از آن برای تقریبا یک دهه برای تعمیر بسته شد و سپس در سال 2001 بازگشایی شد، زمانی که برای بازدید ایمن در نظر گرفته شد. نام ایتالیایی: Torre Pendente di Pisa مکان: Piazza del Duomo, 56126 Pisa PI, Italy ارتفاع: 57 متر شیب: 3.97 درجه از عمودی تعداد پله: 251 پله مارپیچ

1. یکی از 7 عجایب جهان بود
عنوان “عجایب جهان” معمولاً به سازه های منحصر به فرد متعلق به دنیای باستان اعطا می شود. علی‌رغم اینکه برج کج پیزا بازتولید قرون وسطی است، به دلیل معماری استثنایی Romanesque، اندازه بسیار زیاد و به دلیل اینکه به طرز معجزه آسایی در حالی که هنوز ثابت مانده است، به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان شناخته شد.

2. ساخت آن تقریباً دو قرن طول کشید
تمام پیچیدگی‌های معماری که در طول ساخت و ساز به وجود آمد، بدیهی است که به معنای تاخیر در تکمیل است. زمانی که به طبقه سوم رسیدند، برج همچنان کج بوده و نمی‌دانستند که بعداً چه کنند، سازندگان ساخت و ساز را برای تقریباً یک قرن متوقف کردند. در کنار این، بین سال‌های 1173 تا 1372، جمهوری پیزا اغلب به نبردهای مهمی پیوست که سازندگان را مجبور به توقف کار برای مدت طولانی کرد. تکمیل برج پیزا 199 سال طول کشید.

3. برج کج پیزا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت
در سال 1987، برج پیزا به عنوان میراث جهانی معرفی شد و از آن زمان، کل مجموعه متعلق به یونسکو است. چهار ساختمان در اینجا، واقع در میدان Miracles، که به طور رسمی Piazza del Duomo نامیده می‌شود، دارای معماری خیره کننده قرون وسطایی هستند که همچنان به تعریف و تأثیرگذاری بر هنر تاریخی ایتالیایی ادامه می‌دهند.

4. زنگ‌های برج از قرن بیستم به طور واقعی به صدا درآمده‌اند
برج کج پیزا که یک برج ناقوس است، هفت ناقوس غول پیکر در بالای خود دارد. هر یک از آن‌ها یک نام خاص دارد و با هر یک از هفت نت موسیقی مطابقت دارد. در ابتدا، زنگ‌ها با طناب کار می‌کردند و به آن‌ها اجازه می‌داد تا با تاب خوردن به صدا درآیند. این فرآیند در حال حاضر ممنوع است، زیرا ارتعاشات احتمالی ممکن است برج را تحت تأثیر قرار داده و باعث خم شدن بیشتر آن شود. امروزه زنگ ها توسط چکش‌های الکترونیکی کار می‌کنند.

تاریخچه برج پیزا ​

حقایقی دیگر در رابطه با برج پیزا

• برج‌های دیگر بیشتر از برج پیزا کج شده‌اند اگرچه این برج بسیار معروف است، اما بسیاری از برج‌های کج دیگر در جهان وجود دارند که برخی از آن‌ها این شگفتی را نیز برجسته کرده‌اند. مانند برج کج Surhuusen، یک برج آلمانی که برج پیسانی را با شیب گسترده 1.2 درجه (کنون اصلاح شده) به لحاظ رکورد پشت سر گذاشت. شهر Oberkirche کلیسای قرن چهاردهمی Bad Frankenhausen و برج کوتاه‌تر از دو برج بولونیا نیز برج پیزا را به ترتیب با انحراف 4.8 درجه و 4 درجه سرنگون کرده‌اند.
• موسولینی شیب برج را بدتر کرد اعتقاد بر این است که Benito Mussolini، بنیانگذار فاشیسم و دیکتاتور ایتالیا، وضعیت را بدتر کرده است. او در سال 1934 اعلام کرد که از برج کج پیزا شرمنده است و ساخت و طراحی آن را یک ننگ ملی خواند. به منظور “تلاش” برای رفع آن، دستور داد که منابعی برای صاف کردن برج اختصاص داده شود و صدها سوراخ در فونداسیون برج حفر شود. ایده این بود که آن را با هزاران دوغاب پمپ کنیم تا شیب آن اصلاح شود، در عوض، پایه را سنگین‌تر کرد و برج را حتی بیشتر از قبل کج کرد.
• برج کج جهت شیب خود را تغییر داد به اندازه کافی خنده دار است که در یک نقطه شیب برج جهت آن را تغییر داد. در حالی که چندین مهندس در طول سال‌ها سعی در تصحیح انحراف داشتند، زمانی بود که ساخت و ساز طبقه سوم را از سر گرفتند که مرکز ثقل به بیرون پرتاب شد و برج شروع به خم شدن به سمت شمال کرد. خوشبختانه با انباشته شدن طبقات چهارم، پنجم، ششم و هفتم، برج به سمت جنوب برگشت و از آن زمان تا کنون به همان شکل باقی مانده است. در واقع سومین و آخرین سازه از مجموعه کلیسای جامع شهر پیزا، برج کج پیزا به طور خاص برای عملکرد به عنوان برج ناقوس تاسیسات طراحی شده است. این سازه با توجه به عملکرد خاص برج ناقوس آن، در فاصله ای دورتر از کلیسای جامع واقع شده است.
• این برج کج می‌تواند کج‌تر هم بشود! علیرغم چندین تحقیق و یافته‌های تکنولوژیک برای کمک به جلوگیری از کج شدن برای همیشه برج، تا 200 سال آینده امن باقی خواهد ماند. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که در اوایل قرن بیست و سوم، در صورت ثابت ماندن همه چیز، کج شدن از سر گرفته شود.
• این برج کج می‌تواند کج‌تر هم بشود! علیرغم چندین تحقیق و یافته‌های تکنولوژیک برای کمک به جلوگیری از کج شدن برای همیشه برج، تا 200 سال آینده امن باقی خواهد ماند. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که در اوایل قرن بیست و سوم، در صورت ثابت ماندن همه چیز، کج شدن از سر گرفته شود.