Sepehr

Sepehr

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

کفپوش یک متریال است که برای پوشش دادن به سطح کف اتاق، سالن، انبار و یا هر جای دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده می‌تواند از جنس‌های مختلفی مانند چوب، پارکت، کاشی، سرامیک، موکت، لمینت، وینیل و … باشد. هدف استفاده از کفپوش، بهبود زیبایی و کیفیت کف فضای داخلی است به علاوه کاهش نویز، جذب شوک، ایجاد راحتی و ایمنی در فضای داخلی می‌باشد.

سرامیک:

سرامیک: ​
کفپوش سرامیک در سال‌های گذشته پای ثابت کف و دیوار بخش‌های مختلف خانه‌ها و منازل ما بودند. ولی در سال‌های اخیر با حضور پارکت‌های چوبی و لمینت تا حدی از قدرت و محبوبیت کفپوش های سرامیکی کاسته شده است. ولی تولیدکنندگان این محصولات سعی کرده‌اند تا با ایجاد تنوع در مدل‌های تولیدی خود بازار فروش سابق خود را بازیابی کنند. صلابت و کلاسی که سنگ سرامیک با کیفیت دارد را هیچ کفپوش مدرن دیگری ندارد. از این لحاظ شاید بتوان آن را هم رده با کفپوش های سنگی قرار داد. صلابت و کلاسی که سنگ سرامیک با کیفیت دارد را هیچکدام از انواع کفپوش‌های دیگر ندارد . از این لحاظ شاید سرامیک را بتوان هم رده با کفپوش‌های سنگی قرار داد و سرامیک در مقابل رطوبت به حد قابل توجهی مقاوم است و به همین دلیل در مناطق مرطوب مثل سرویس بهداشتی یا آشپزخانه معمولا از کفپوش سرامیک استفاده می‌شود. سرامیک یک سری معایب هم دارد که باعث شده تا مصرف کنندگان به گزینه‌های دیگر گرایش بیشتری داشته باشند. قیمت و وزن بالا در کنار نصب زمان بر و سردی که این کفپوش ها در ذات خود دارند باعث شده تا حدی بازار فروش آنها دچار چالش شود. رقبایی مثل پارکت چوبی و لمینت هم هستند که هر روز پرطرفدارتر می‌شوند و عرصه را تنگ‌تر می‌کنند.

موزاییک:

موزاییک:​
این نوع از کفپوش‌ها امروزه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیشتر افراد سراغ موزاییک‌هایی با طرح‌ها و اشکال مدرن و جدید می‌روند . از کفپوش‌های موزاییکی بیشتر برای پوشاندن قسمت‌هایی از منزل استفاده می‌شود که بیشتر جنبه‌ی تزئینی داشته باشند و بطور مثال برای پوشاندن کف گلخانه از آن استفاده می‌نمایند. برای پوشاندن کف پشت بام، پیلوت، پارکینگ، محوطه‌های داخلی ساختمان‌های مسکونی و تجاری و اداری، سالن‌های مسقف و … از انواع کفپوش‌های موزاییکی با سطح صاف بدون برجستگی و طرح استفاده می‌شود. این نوع از کفپوش‌های موزاییکی علاوه بر شستشوی راحت از لحاظ کاربری و زیبایی انتخاب مناسبی برای موارد بالا محسوب می‌شوند. برای محیط‌های بدون سقف و روباز از محصولات موزاییکی که دارای استحکام و دوام و زیبایی هستند استفاده می‌شود.

سنگ:

سنگ:​
کفپوش سنگی جزء مواردی محسوب می‌گردد که در پوشاندن کف آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی از آن استفاده می‌شود . این نوع کفپوش‌ها که از سنگ ساخته شده‌اند یکی از مصالح طبیعی و گران قیمت محسوب می‌گردد که می‌تواند جلوه‌ی زیبایی به منزل شما بدهد . کفپوش‌های سنگی همانند کفپوش‌های سرامیکی از سطح سردی برخوردار هستند و گرما را انتقال می‌دهند از این رو برای مناطقی که دارای آب و هوای سرد می‌باشند توصیه نمی‌شود. با توجه به قیمت خانه‌های مجلل و پنت هاوس‌ها استفاده از این نوع کفپوش طبیعی است. هر چقدر یکپارچگی سنگ بیشتر باشد قیمت آن افزایش می‌یابد. همچنین سختی خود سنگ و رگه‌ها و نقوش آن عامل دیگری در تعیین قیمت آن می‌باشد.

چوبی

چوبی
کفپوش چوبی علاوه بر جذابیت و زیبایی ظاهری، دوام بسیاری زیادی دارد. کفپوش‌های چوبی را می‌توانید بارها رنگ‌آمیزی کرده و به رنگ دلخواهتان درآورید. کفپوش‌های چوبی، گران‌قیمت‌تر از سایر گزینه‌ها هستند. با این حال، کفپوش چوبی به دلیل ماندگاری و زیبایی‌های ظاهری به انتخاب بسیاری از افراد تبدیل شده است. کفپوش چوبی معمولا از یک الوار بریده و انتخاب می‌شوند تا بعد از نصب ظاهر یکدست و زیبایی داشته باشند. کفپوش‌های تمام چوب از چوب‌های سخت مانند بلوط و گردو ساخته می‌شوند. در حالی که کفپوش‌های چوبی در گذشته نیاز به نگهداری مداوم داشتند، بسیاری از کفپوش‌های امروزی در برابر آب، رطوبت، ضربه و خط و خش مقاوم هستند. با این حال، معمولا کفپوش‌های چوبی را برای مناطق مرطوب یا بخش‌هایی از خانه مانند آشپزخانه و حمام استفاده نمی‌کنند و جز کفپوش های مناسب اتاق خواب و یا پذیرایی هستند. به منظور صرفه‌جویی در زمان و افزایش کیفیت نهایی، بهتر است برای نصب کفپوش چوبی از نصاب‌های حرفه‌ای کمک بگیرید. اگر می‌خواهید عنصری از طبیعت را به خانه خود بیاورید، استفاده از کفپوش‌های چوبی را به شما توصیه می‌کنیم. استفاده از این کفپوش‌ها باعث ایجاد حسی گرم در فضای خانه می‌شود.

لمینت

لمینت​
کفپوش لمینت می‌تواند ظاهری مشابه چوب، کاشی یا سنگ داشته باشد. کفپوش‌های لمینت معمولاً به نگهداری کمتری نسبت به این نوع کفپوش‌های سنتی نیاز دارد. از لحاظ قیمت نیز کف پویش‌های لمینت انتخابی مقرون به صرفه محسوب می‌شوند. کفپوش‌های لمینت در برابر خش، رطوبت و آب، مقاوم بوده و عایق مناسبی در برابر صدا و گرما هستند. به این دلایل، کفپوش‌های لمینت طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. کفپوش‌های لمینت به صورت تخته‌های مستطیل یا مربع‌ شکل تولید می‌شود. این کفپوش‌ها به صورت جفت (نری و مادگی) هستند که کار نصب را راحت می‌کنند. از نظر ظاهری، سبک موج‌های کفپوش لمینت نیز شبیه چوب‌های کاج، افرا، گیلاس، بلوط و سایر چوب‌های سخت است. این کفپوش‌ها با طرح‌های دیگری مانند انواع سنگ مثل مرمر، تراورتن و … نیز تولید می‌شوند. کفپوش‌های لمینت بادوام می‌توانند در حمام و آشپزخانه نیز نصب شوند. از معایب پارکت و لمینت یا کفپوش‌ های چوبی نسبت به سرامیک، مقاومت کم آنها در برابر سیستم‌‌های سرمایشی و گرمایشی کف نسبت به کفپوش سرامیک می‌باشد که می‌توان گفت استفاده لمینت در صورت گرمایش از کف مناسب نیست هرچند برخی از شرکت‌‌های تولیدکننده با افزایش ضریب انتقال حرارتی سعی در رفع این نقص نموده‌اند اما با این حال استفاده از آن توصیه نمی‌شود. پارکت‌‌های لمینت مشکلاتی که پارکت‌‌های دیگر دارند از قبیل ایجاد سر و صدا موقع راه رفتن، یا نم و رطوبت و خطر آتش‌سوزی را به آن اندازه ندارند ولی عاری از آن هم نیستند. این کفپوش‌‌ها هم نیاز به واکس‌ زدن دارند. در صورت نفوذ رطوبت یا کثیفی به زیر آنها تمیز کردنشان مشکل می‌باشد. در تابستان، گرم شدن هوا باعث انبساط کفپوش‌ها شده و به مرور به آن آسیب می‌رساند. مگر اینکه فضایی برای این قضیه در نظر گرفته شود که این موضوع هم مشکل نفوذ آب را به زیر کفپوش به دنبال خواهد داشت.

PVC

PVC​
کفپوش پی‌وی‌سی بسیار بادوام و مقرون به صرفه است. کفپوش پی‌وی‌سی گزینه‌ای بسیار مناسب برای افرادی است که به دنبال ظاهری مجلل و دوام زیاد هستند، اما به دنبال گزینه‌ای مقرون به صرفه می‌گردند. یکی از مزیت‌های کفپوش پی‌وی‌سی این است که علاوه بر مقاومت در برابر آب، خط و خش و لکه‌ها، از نظر ظاهری هم زیبا هستند. همچنین تنوع رنگ کفپوش‌های پی‌وی‌سی زیاد است. روکش پی‌وی‌سی در برابر لکه نیز مقاوم بوده و سطح آن با گذشته زمان نیازی به پرداخت و صاف کردن ندارد. هنگام خرید کفپوش پی‌وی‌سی، به وجود لایه ضد خط و خش بر روی آن توجه کنید. این لایه روی سطح کفپوش کار گذاشته شده است و جنس آن از یک روکش شفاف و پلی اورتان است. این لایه، کفپوش را برابر آب، خط و خش و سایش مقاوم می‌کند. همچنین برخی از کفپوش‌های پی وی سی، شبیه به چوب و سنگ‌های گران‌قیمت هستند که به آنها ظاهری مجلل بخشیده است. کفپوش وینیل یا PVC به دو صورت ورقه ای و تایل درانواع ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد. از بین انواع کفپوش‌های چوبی، سرامیک، موکت و لمینت، کفپوش‌های PVC در صنعت ساختمان سازی بیشتر رواج دارند. دلیل اصلی استفاده از این نوع کفپوش نگهداری آسان و مقاومت بالای آن نسبت به سایر کفپوشها می‌باشد. کفپوش PVC قابل استفاده در مکان‌های مختلف از جمله آشپزخانه، حمام، فروشگاه‌ها، مراکز بهداشتی و… میباشد.

کف پوش بتنی

کف پوش بتنی​
برای پوشاندن کف با بتن عموما دو راه وجود دارد. راه مرسوم پوشاندن سطح با یک لایه یکدست بتن است. راه دیگر، استفاده از کفپوش‌های بتنی پرسی است که در ابعاد مشخص و به ابعاد کاشی و سرامیک به فروش می‌رسند. کفپوش‌های بتنی بسیار مقاوم و بادوام هستند. این نوع کفپوش اگر به درستی نصب و نگهداری شود، می‌تواند تا سال‌های زیادی دوام بیاورد. با این حال، تنوع کفپوش‌های بتنی در حد سایر انواع دیگر کفپوش نیست. این نوع کفپوش از نظر ظاهری، برای خانه‌هایی با سبک مدرن مناسب هستند؛ اما این نوع کفپوش در ترکیب با سبک‌ خانه‌های کلاسیک جالب نخواهند شد. استحکام و دوام این ماده نیز می‌تواند تاحدودی مشکل‌ساز نیز باشد. سطح کفپوش بتنی بسیار سخت و محکم است. افتادن روی این کفپوش‌ها باعث می‌شود به افراد آسیب جدی وارد شود. احتمال شکستن اجسامی که روی این کفپوش‌ها می‌افتند نیز زیاد است. به همین دلیل، استفاده از کفپوش بتنی برای مکان‌هایی که کودکان یا افراد مسن حضور دارند یا در آشپزخانه‌هایی که احتمال سقوط ظروف وجود دارد توصیه نمی‌شود. کفپوش بتنی از جنس بتن یعنی ترکیب سنگ آهک، سولفات کلسیم، سنگ ریزه‌های گرانیتی و صخره ای ساخته شده است. مقرون به صرفه بودن، را از مزایای مهم این کفپوش های با دوام، باید دانست. در شرایط اقتصادی کنونی، این ویژگی، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. قابلیت جذب گرما توسط کفپوش بتنی بالا می‌باشد. این امر مصرف انرژی و هزینه‌های ناشی از آن را کاهش می‌دهد.