Sepehr

Sepehr

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

مدیریت پروژه می‌تواند برای تکمیل کارهای کوچک یا بزرگ، از ساخت آسمان خراش‌ها تا سیستم‌های حمل و نقل استفاده شود. در برخی از بزرگ‌ترین پروژه‌های جهان برای هدایت طراحی و اجرای پروژه استفاده شده است. مدیریت پروژه همچنین می‌تواند با به حداقل رساندن ریسک و برآورده کردن یا فراتر رفتن از انتظارات ذینفعان، تکمیل سیستماتیک کار را در چارچوب پارامترهای بودجه و محدوده انجام دهد.

در این بلاگ نگاهی به پنج مورد از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساختمانی در جهان، از جمله زمان پیشرفت یا تکمیل آن‌ها و مشخصات ساختمانی می‌اندازیم.

پروژه Sky City 1000

پروژه Sky City 1000  ​

این پروژه معماری برای اولین بار در سال 1989 به عنوان یک آسمان خراش غول پیکر در شهر توکیو پیشنهاد شد. این سازه 1000 متری که هنوز توسط شرکت ساختمانی Takenaka ساخته نشده است، به عنوان یک شگفتی معماری با 14 پایگاه هوایی به نام Space Plateaus که روی هم قرار گرفته‌اند، تصور می‌شود. هر بخش از زمین فضایی برای قرار دادن دفاتر تجاری، امکانات عمومی مانند سالن‌های سینما و نیازهای جامعه مانند کلاس‌های درس طراحی خواهد شد. در طرح فعلی 35000 نفر به صورت تمام وقت در ساختمان زندگی می‌کنند و 100000 نفر دیگر در آن کار می‌کنند.

پروژه New York Subway System(سیستم متروی نیویورک)

پروژه New York Subway System(سیستم متروی نیویورک)

از زمان افتتاح آن در سال 1904، سیستم متروی نیویورک به یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین سیستم‌های حمل و نقل در جهان تبدیل شده است. در اوایل قرن بیستم، کرایه پنج سنت می‌توانست مسافران را از تالار شهر به خیابان 145 و Broadway ببرد. امروزه، یک کارت سفر نامحدود 30 روزه معمولاً 112 دلار قیمت دارد و به مسافران اجازه می‌دهد تا 656 مایل مسیر را طی کنند.

این سیستم در زیر زمین (277 ایستگاه) و در ارتفاع (155) اجرا می‌شود و پیچ و خم از پل‌ها (68) و تونل‌های زیر آب (14) را در خود جای داده است. این از طریق شبکه گسترده‌ای از 11450 سیگنال، رله (250000) و سوئیچ (2637) کار می‌کند و سالانه 1.8 میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند، تقریباً چیزی که برای روشن کردن شهر بوفالو برای یک سال تمام نیاز است.

پروژه The Big Dig(حفاری بزرگ)

پروژه  The Big Dig(حفاری بزرگ)

بیگ دیگ که به عنوان “جاه طلبانه‌ترین پروژه کارهای عمومی آمریکا” نامیده می‌شود، یک پروژه بزرگراه 19 ساله بود که تا حد زیادی در اوایل سال 2006 تکمیل شد. این پروژه برای کاهش تراکم ترافیک و افزایش تحرک در منطقه بوستون طراحی شده بود. بر اساس نام خود، این پروژه به حفاری تقریباً 16 میلیون یارد مکعب خاک برای ساخت 161 خط بزرگراه که نیمی از آن در تونل است، در یک راهروی 7.5 مایلی نیاز داشت.

حذف این مقدار کثیفی (که می‌تواند 16 بار یک استادیوم را تا لبه پر کند) بیش از 541000 کامیون را به خود اختصاص داد که بیشتر آن‌ها به محل‌های دفن زباله رفتند. در حالی که خاک در حال حذف بود، بتن قرار داده شد، بیش از 3.8 میلیون یارد مکعب از آن، یا به اندازه کافی برای ساخت یک پیاده‌رو به عرض سه فوت و ضخامت چهار اینچ که بین بوستون تا سانفرانسیسکو سه بار می‌رود.

پروژه Three Gorges Dam(سد سه دره)

پروژه Three Gorges Dam(سد سه دره)

چین بزرگترین پروژه حفاظت از آب در جهان را با سد سه دره برق آبی خود آغاز کرد که بر روی رودخانه یانگ تسه قرار دارد. این پروژه شامل حذف 102.59 میلیون متر مکعب سنگ و خاک و اختلاط و ریختن 27.15 میلیون متر مکعب سیمان بود. از نظر ساختاری، شامل ساخت 281000 تن سازه فلزی بود.

حدود 354000 تن میلگردهای تقویت کننده به همراه 231 متر مربع دیوارهای بتنی ضد نشت ساخته و نصب شد. این سد علاوه بر خدمت به عنوان منبع انرژی، همچنین برای افزایش ظرفیت حمل و نقل رودخانه یانگ تسه و کاهش فراوانی سیلاب با ظرفیت ذخیره سیل 22 کیلومتر مکعبی در نظر گرفته شده است.

پروژه International Space Station(ایستگاه فضایی بین المللی)

پروژه International Space Station(ایستگاه فضایی بین المللی)
ایستگاه فضایی بین المللی هم به عنوان آزمایشگاه مدار و هم به عنوان بندری برای فضاپیماهای مختلف عمل می‌کند. علاوه بر این، بیش از 200 فضانورد از سراسر جهان از این مقصد کهکشانی از زمان پرتاب آن در سال 2000 بازدید کرده‌اند.

که مساحت زمین فوتبال ایالات متحده را در بر می‌گیرد، طول ماژول آن 167.3 فوت، طول خرپا 357.5 فوت، طول آرایه خورشیدی 239.4 فوت، و جرم آن تقریباً 925000 پوند است. حجم قابل سکونت این ایستگاه 13696 فوت مکعب و حجم تحت فشار آن 32333 فوت مکعب است.

با توجه به پیچیدگی پروژه‌های ساختمانی بزرگ، استفاده از عناصر مدیریت پروژه برای سازماندهی، بر اساس برنامه و بودجه ضروری است. مدیریت پروژه مزایای دیگری را برای پروژه‌های بزرگ یا کوچک در تمام صنایع فراهم می‌کند. با آموزش، متخصصان می‌توانند یاد بگیرند که چگونه مدیریت پروژه را در نقش‌ها و اهداف تجاری خود اعمال کنند.
اگر شما پروژه‌ بزرگ ساختمانی دیگری می‌شناسید، حتماً با ما به اشتراک بگذارید.