Sepehr

Sepehr

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

آسانسورها به یک وسیله حمل و نقل ضروری در ساختمان‌های مدرن تبدیل شده‌اند و به ما این امکان را می‌دهند که بدون سختی بین طبقات حرکت کنیم. در حالی که آسانسورها عموماً ایمن و قابل اعتماد هستند، ممکن است گاهاً خرابی یا تصادف رخ دهد که منجر به موقعیت‌های بالقوه خطرناک شود. یکی از این سناریوهای هشدار دهنده سقوط آسانسور است. در این وبلاگ، دلایل خرابی آسانسور را بررسی خواهیم کرد و نکات عملی در مورد اینکه چگونه از آن جان سالم بدر ببریم ارائه خواهیم داد. درک خطرات احتمالی و آماده شدن برای شرایط اضطراری برای اطمینان از ایمنی مسافران آسانسور بسیار مهم است.
سقوط ناگهانی آسانسور می‌تواند یکی از ترسناک‌ترین مواردی باشد که می‌توانید در هنگام حضور در آسانسور تجربه کنید. سقوط ناگهانی می‌تواند منجر به صدمات جدی برای مسافران شود و باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد. اگر درگیر سقوط ناگهانی آسانسور شده‌اید و در نتیجه آن آسیب دیده‌اید، شاید بخواهید بدانید چه اتفاقی افتاده است؛ پس با ما همراه باشید.

آسیب‌های رایج

همانطور که قبلا ذکر شد، افت ناگهانی می‌تواند بسیار جدی باشد. آن‌ها می‌توانند تأثیر زیادی بر بدن داشته باشند که می‌تواند منجر به صدمات جدی شود. اگر آسانسور به طور ناگهانی و سریع جهت خود را تغییر دهد (معمولاً سقوط می‌‎کند، اما گاهی اوقات خیلی سریع به سمت بالا پرتاب می‌شود) ممکن است چند صدمات رایج رخ دهد:
  • جمجمه شکسته
  • آسیب تروماتیک مغز
  • شکستگی یا رگ به رگ شدن استخوان
  • آسیب‌های نخاعی
  • فلج شدن
  • خفگی

همانطور که می‌بینید، این آسیب‌ها بسیار جدی هستند. سقوط ناگهانی حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.

علل سقوط ناگهانی

در بیشتر موارد، سقوط یا بالا آمدن ناگهانی کابین آسانسور نتیجه نوعی نقص است. تجهیزات فیزیکی ممکن است بشکند یا آسیب ببیند. از طرف دیگر، ممکن است یک مشکل الکتریکی یا مکانیکی وجود داشته باشد که سیگنال‌های موجود در آسانسور را مخلوط کرده و باعث حرکت ناگهانی در یک جهت شود.

چه کسی مسئول این مسائل است؟ سازنده آسانسور وظیفه دارد اطمینان حاصل کند که تمام قطعات به درستی ساخته شده‌اند و همانطور که باید عمل می‌کنند. اگر هر یک از تجهیزات ایراد داشته باشد، سازنده مسئول است.

مسئولیت نصب و نگهداری تجهیزات بر عهده شرکت خدمات آسانسور می‌باشد. اگر آسانسور به درستی در کنار هم قرار نگرفته باشد، تقصیر تیم بازرسی است. علاوه بر این، تعمیرات یا نگهداری نادرست تقصیر شرکت خدمات است. با گذشت زمان، آسانسور ممکن است مانند گذشته کار نکند. تجهیزات ممکن است به مرور زمان خراب شود یا مشکلات دیگری رخ دهد. شرکت خدماتی باید از این مسائل جلوگیری کند.

در نهایت، این وظیفه مالک آسانسور است که مطمئن شود آسانسور مطابق با قانون است. آن‌ها باید تعمیرات و نگهداری را با شرکت خدمات آسانسور برنامه ریزی کنند تا مطمئن شوند که آسانسور همانطور که باید کار می‌کند.

علل شایع تصادفات آسانسور

هنگامی که آسانسورها معیوب هستند یا نیاز به تعمیر دارند، افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند ممکن است به طرق مختلف آسیب ببینند. دلایل رایج این حوادث عبارتند از:

تسطیح اشتباه

این یکی از شایع‌ترین علل تصادفات در آسانسور است. زمانی اتفاق می‌افتد که آسانسور در سطع تعیین شده متوقف نمی‌شود. این می‌تواند باعث شود مسافری که متوجه آن نمی‌شود زمین بخورد و گاهی اوقات عواقب جدی در پی داشته باشد.

درهای کشویی معیوب

هنگامی که سنسورهای آسانسور به درستی کار نمی‌کنند، درب آسانسور می‌تواند خیلی سریع بسته شود و گاهی اوقات افرادی که قصد ورود یا خروج از آسانسور را دارند، آسیب می‌بینند.

سرعت بالا

هنگامی که آسانسور با سرعت غیرایمن حرکت می‌کند، افراد می‌توانند روی زمین یا دیوارهای آسانسور پرتاب شوند و باعث آسیب‌های جدی مانند آسیب در نواحی ستون فقرات، کمر، زانو یا سر شوند. این تصادفات اغلب زمانی اتفاق می‌افتند که وزنه‌های تعادل کار نمی‌کنند یا سیستم کنترل نمی‌تواند تشخیص دهد که آسانسور خیلی سریع حرکت می‌کند.

افتادن در چاه آسانسور

اگر هیچ هشداری مبنی بر باز بودن چاه آسانسور وجود نداشته باشد یا کارکنان با خیال راحت مسافران را از آسانسور معیوب خارج نکنند، افراد ممکن است به داخل چاه باز سقوط کنند که اغلب بر اثر جراحات جان خود را از دست می‌دهند.

خرابی سیستم قرقره

هنگامی که سیستم قرقره خراب می‌شود، آسانسور می‌تواند به طور ناگهانی از شفت (محور) پایین بیفتد و هنگامی که به سطح پایین برخورد می‌کند سقوط کند.

عدم نگهداری و تعمیر

آسانسورها باید طبق یک برنامه منظم توسط پرسنل واجد شرایط بازرسی، نگهداری و تعمیر شوند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد، حادثه آسانسور می‌تواند نتیجه آن باشد.

سیم کشی معیوب

سیم کشی معیوب می‌تواند باعث خرابی آسانسور یا آسیب دیدگی شخصی در آسانسور در اثر برق گرفتگی شود.

چگونه از سقوط آسانسور زنده بمانیم

چگونه از سقوط آسانسور زنده بمانیم​
بنابراین، چگونه از آن جان سالم بدر ببریم؟

بنابراین آیا راهی برای زنده ماندن شما از سقوط آسانسور وجود دارد؟ علم می‌گوید که بهترین شانس شما این است که در لحظه‌ای که احساس می‌کنید آسانسور سقوط می‌کند، مستقیماً به پشت دراز بکشید.

همانطور که به پشت دراز می‌کشید، صورت خود را با استفاده از بازوی خود بپوشانید تا از آن در برابر هرگونه موادی که ممکن است در هنگام ضربه روی شما فرود بیاید، محافظت کنید. وقتی در این حالت دراز می‌کشید، ضربه سقوط شما فقط به یک قسمت از بدن شما متمرکز نمی‌شود. در عوض، ضربه در سراسر فضا پخش می‌شود و باعث می‌شود که ضربه کمی کمتر شود.
هنگامی که به پشت دراز می‌کشید، این کار همچنین به جلوگیری از آسیب دیدن استخوان‌های شما کمک می‌کند. هنگامی که شما ایستاده‌اید و نیرو موازی شما وارد می‌شود، احتمال شکستگی استخوان‌های شما بسیار بیشتر است. هنگامی که صاف دراز می‌کشید، ضربه به سمت ستون فقرات شما قرار می‌گیرد. این می‌تواند از آسیب جدی و دائمی جلوگیری کند. با این حال، خوابیدن به این صورت هنوز هم می‌تواند باعث شکستن استخوان‌های دیگر مانند دنده‌ها شود. اما، این بهتر از شکستن تمام کمرتان است
متأسفانه، این وضعیت، به طور کلی، وضعیتی است که مانور دادن آن دشوار است. باز هم، بهترین راه برای زنده ماندن در شرایطی مانند این، این است که تا حد امکان آماده باشید. به نحوه کار آسانسور در ساختمانی که در آن هستید بسیار دقت کنید.
اگر آسانسوری است که اغلب از آن استفاده می‌کنید، به زمان سرویس‌دهی آن توجه کنید. اگر در مورد ایمنی آسانسور خود نگران هستید، همیشه می‌توانید با سرکارگر در مورد عملکرد آسانسور و آخرین زمان سرویس آن صحبت کنید.

خوشبختانه، شما واقعاً نیازی به نگرانی زیادی برای قرار گرفتن در این موقعیت ندارید. امروزه آسانسورها با تکنولوژی خاصی ساخته می‌شوند تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری کنند. آسانسورهای کششی با کابل‌ها و وزنه‌های فولادی ساخته می‌شوند تا اگر آسانسور با سرعت بیش از حد رو به پایین متوجه مشکلی شود، آن وزن را خنثی کرده و آسانسور را قبل از برخورد با زمین کند می‌کند.

از طرف دیگر آسانسورهای هیدرولیک این احتیاط ایمنی را ندارند. آن‌ها به ندرت می‌شکنند، اما اگر هم بشکنند، فقط سقوط می‌کنند. خوشبختانه، این آسانسورها اغلب برای ساختمان‌های بلند استفاده نمی‌شوند.

در مجموع، آسانسورها برای جلوگیری از وقوع چنین موقعیت‌هایی در عصر مدرن آماده شده‌اند. همانطور که اشاره کردیم، در حال حاضر اغلب بالشتک‌هایی (البته نه مانند کوسن‌های بالش) در پایین چاه آسانسور وجود دارد تا در صورت وقوع اتفاقی، از ضربه شدید سقوط جلوگیری شود. به همین دلیل، مجبور نیستید با ترس از شکستن و سقوط هر لحظه وارد هر آسانسوری شوید.
در حالی که سقوط آسانسور یک اتفاق نادر است، درک دلایل این گونه حوادث و آمادگی می‌تواند تفاوت قابل توجهی در به حداقل رساندن صدمات و تضمین بقا ایجاد کند. خرابی‌های مکانیکی، قطع برق، مشکلات الکتریکی، بارگذاری بیش از حد و استفاده نادرست همگی می‌توانند باعث سقوط آسانسور شوند. با حفظ آرامش، آماده‌سازی در برابر ضربه و پیروی از دستورالعمل‌های ایمنی، مسافران می‌توانند شانس خود را برای زنده ماندن از سقوط آسانسور افزایش دهند. صاحبان ساختمان و پرسنل تعمیر و نگهداری باید بازرسی، نگهداری و ارتقاء منظم را برای اطمینان از ایمنی و قابلیت اطمینان سیستم‌های آسانسور در اولویت قرار دهند. به یاد داشته باشید، دانش و آمادگی کلید زنده ماندن و کاهش خطر مرتبط با حوادث آسانسور است.

آیا شما تا به حال در آسانسور سقوط کرده‌اید؛ حتماً نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.