Sepehr

Sepehr

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

گاهی برای وارد شدن به یک حوزه کاری و یا رشته تحصیلی، نیاز به پیش زمینه‌هایی در رابطه با آن‌ها است. شما برای آن که بدانید به رشته تحصیلی یا شغلی که قرار است وارد آن شوید، علاقه‌مند هستید یا خیر، در ابتدا باید مطالعاتی در این زمینه به عمل بیاورید و دست بر کسب اطلاعات بیشتر درباره آن ببرید. اما مطالعه و دریافت اطلاعات مختلف تنها بخشی از ماجرا است؛ گاهی برای آن که شوق انجام کاری در شما مانند یک جرقه ایجاد شود، دیدن یک فیلم راجع به موضوع مد نظرتان کافی است! 
رشته مهندسی عمران یکی از بهترین و پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی تلقی می‌شود که متقاضیان زیادی در انواع دانشگاه‌های آزاد، دولتی و غیره مشغول تحصیل در این رشته هستند. لازم به ذکر است، بعضی از این عزیزان به همراه تحصیل، مشغول فعالیت در زمینه‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود؛ یعنی رشته عمران هستند.
از طرفی، دانشجویانی که در ابتدای مسیر تبدیل شدن به مهندس عمران هستند، در سدد یافتن راه‌های مختلف برای به وجود آمدن یک شوق و اشتیاق برای ادامه مسیر هستند. نکته‌ای که در این باید به آن اشاره کنیم این است که، داشتن علاقه به رشته تحصیلی و حوزه‌ کاری که که قرار است در آن شروع به فعالیت کنید، حائز اهمیت است؛ چراکه شغل شما قرار است به جزئی از زندگی شما تبدیل شود و روزانه با آن سر و کار خواهید داشت. 
حال در صورتی که به دنبال ایجاد یک هیجان در خود برای تبدیل شدن به یک مهندس عمران حرفه‌ای هستید، در این مقاله با ما همراه باشید؛ زیرا ما در این مطلب 5 فیلم جذاب و فوق‌العاده در رابطه با رشته عمران را به شما معرفی کرد‌ایم تا یک اشتیاقی در شما برای ادامه مسیرتان ایجاد کنیم. 
همچنین اگر سالیان طولانی است که در زمینه عمران فعالیت دارید و به دنبال فیلم‌های جذابی هستید که علم مهندسی عمران را به نمایش گذاشته باشد، فیلم‌های ذکر شده در این مقاله برای شما مناسب خواهد بود. 

معرفی 5 فیلم مناسب برای مهندس عمران

هیچ چیز مانند جادوی فیلم نیست که ما را به دنیای دیگری منتقل کند. ما به ندرت به نحوه چیدمان یک فیلم فکر می کنیم، اما آیا می‌دانستید که مهندسان عمران در ساخت نمادین‌ترین صحنه‌های برخی از فیلم‌ها نقش تاثیرگذاری داشته اند؟ 
از آنجایی که امروزه اکثر فیلم‌سازان خارجی قصد نشان‌ دادن نکات مهمی در فیلم‌های خود دارند، ما تصمیم گرفته‌ایم برخی از فیلم‌هایی که نقش مهندسان عمران را به وضوح به نمایش گذاشته است و نشان می‌دهد که مهندس عمران چگونه مسئول جان بخشیدن به جادوی فیلم‌ها می‌باشد، به شما معرفی کنیم. 
لازم به ذکر است که با معرفی این فیلم‌ها، توضیحات مختصری راجع به خلاصه‌ای از آن ذکر کرده‌ایم تا جذابیت بیشتری برای شما پیدا کند.

شوالیه تاریکی برمی خزید (The Dark Knight Rises)

کمتر فیلمی وجود دارد که به اندازه «شوالیه تاریکی برمی خیزد» اثر «کریستوفر نولان» (که در سال 2012 تولید شده است) به زیرساخت‌ها متکی باشد. هنگامی که ما برای اولین بار با Bane(بین) ، فوق شرور روبرو می‌شویم، که قصد نابود کردن بتمن و شهر محبوبش گاتهام را دارد، او تصمیم می‌گیرد که محل استقرار خود را تشکیل دهد. اما به نظر شما، بین چه مکانی را برای خود انتخاب می‌کند؟! در سیستم فاضلاب زیرزمینی!  
بله، چه جایی بهتر از زیرزمین؟ بن وحشی به اندازه کافی حیله‌گر است که متوجه این موضوع شود که پیچیدگی سیستم فاضلاب مطمئناً به او یک مزیت استراتژیک می دهد. به هر حال، چه کسی می‌تواند آنقدر باهوش باشد که او را در زیر زمین پیدا و نابود کند؟ نقشه او به طرز قابل توجهی به خوبی انجام می‌شود؛ چراکه جیم گوردون از گری اولدمن می‌خواهد که تمام نیروهای پلیس را به زیرزمین منتقل کرده و گاتهام را در برابر تهدیدها، آسیب‌پذیر کند. 
با توجه به برجسته نمودن اهمیت سیستم‌های فاضلاب این شهر، باید بگوییم که شهر گاتهام؛ که در تصور نولان نسخه‌ای کابوس‌وار و آخرالزمانی از شهر نیویورک است، همچنین مملو از شگفتی‌های مهندسی می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به پل کوئینزبورو نیویورک اشاره کرد. 
در فیلمی که به شدت مبتنی بر فانتزی و وحشت است، تأثیر زیرساخت در زندگی واقعی، بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌آید. 

ماموریت غیر ممکن – شبح (Mission Impossible – Ghost Protocol)

در فیلم پروتکل ماموریت غیرممکن – شبح که در سال 2011 تولید شده است، می بیند که تام کروز از بلندترین ساختمان جهان یعنی برج خلیفه در دبی بالا می‌رود. فیلم‌های «ماموریت: غیرممکن» به دلیل صحنه‌های اکشن شگفت‌انگیزی که دارند، شناخته می‌شوند، اما لحظات کوتاهی از این فرانچایز، همان هجوم آدرنالین را برای تماشاگران فیلم ایجاد می‌کند. 
در ارتفاع 2722 فوتی که تقریباً یک مایل است، با وجود یک تیم زبده ازبهترین بدلکارهای کلاس جهانی، کروز تصمیم گرفت که یکی از صحنه‌های خطرناک فیلم را خودش بازی کند. اسکای دنس پروداکشنز؛ استودیوی سازنده فیلم، جهت ایجاد این بدلکاری مجبور بوده است که به دنبال مجوز برای سوراخ کردن و شکستن شیشه‌های برج خلیفه باشد. 
اگرچه ایتن هانت (تام کروز در فیلم) در حال صعود آزاد به عنوان یک طوفان شن در حال فرود دیده می‌شود، اما در زندگی واقعی، تیم هایی از مهندسان، هنرمندان حرفه‌ای، بدلکاران، معماران و البته یک مهار ایمنی وجود داشتند تا این صحنه دیدنی را به نمایش بگذارند. 
در این فیلم، با دیدن بلندترین برج جهان به این موضوع پی می‌برید که، به چه اندازه مهندسی عمران در ساخت این سازه اهمیت داشته است. لازم به ذکر است که وزن بتن به کار رفته در این ساختمان، 100000 تن است.

سری مرد عنکبوتی

شما به عنوان یک قهرمان فوق‌العاده زمانی که برای چرخش در آسمان‌ها خراش‌ها و پل‌های شهر نیویورک نیاز به شلیک تار داشته باشید، قطعا با زیرساخت‌های بی‌نظیری روبه‌رو می‌شوید. 
پل کوئینزبورو برای اولین بار در مرد عنکبوتی 1 (که در سال 2002 تولید شده است) ظاهر می‌شود، جایی که دشمن اصلی مرد عنکبوتی؛ یعنی گرین گابلین، او را مجبور می‌کند تا بین دوست دخترش مری جین و شهروندان شهر نیویورک، یکی را انتخاب کند. 
پل کوئینزبورو یک پل کنسولی است که بر روی رودخانه شرقی نیویورک قرار دارد. طول این پل ۳۷۲۵ فوت است و پس‌زمینه‌ای چشمگیر برای یکی از هیجان‌انگیزترین صحنه‌های فیلم ایجاد کرده است. 
در مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2، پل بروکلین نیز زمانی ظاهر می شود که مرد عنکبوتی عشق خود را به گوئن استیسی اعلام می‌کند. در کتاب‌های مصور اصلی استن لی، این پل سازه‌ای است که گرین گابلین، گوئن را قبل از اینکه به طرز غم‌انگیزی سقوط کند، به آن فریب می‌دهد. 
نکته‌ای که در این بین باید به آن اشاره کنیم این است که، ساخت و تکمیل پل کوئینزبرور 9 سال به طول انجامید و سرانجام در سال 1909 افتتاح شد.

کینگ کونگ (King kong)

ساختمان امپایر استیت یک آسمان خراش 102 طبقه در نیویورک است که برای فیلم‌سازان محبوب شده است و می‌توان آن را در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی مشاهده کرد. یکی از اولین و مشهورترین نمایش‌های آن در نسخه 1933 کینگ کنگ بود که در آن زمان به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تمام دوران شناخته شده بود. 
کنگ پس از فرار از یک تئاتر برادوی، جایی که او را به غل و زنجیر بسته و به عنوان یک نمایشگاه به تماشاگران عرضه کرده بودند، قبل از بالا رفتن از ساختمان امپایر استیت فرار می‌کند. 
کارگردان؛ پیتر جکسون این صحنه را در بازسازی درخشان خود در سال 2005 انجام داده بود. با توجه جکسون به جزئیات و استفاده از جلوه‌های بصری خیره‌کننده، صحنه‌ای که کنگ از ساختمان امپایر استیت بالا می‌رود، قبل از سقوط به مرگ، به همان اندازه نمادین است. 
لازم به ذکر است، ساختمان امپایر استیت در سال 1930 توسط 3400 کارگر ساختمانی ساخته شده است و فیلم‌هایی مانند کینگ کنگ یادآوری خیره کننده از میراث باورنکردنی آن‌ها می‌باشد. 

چشم طلایی (Golden Eye)

فیلم چشم طلایی محصول سال 1995 با پرش بانجی از سد 220 متری کنترا باند با بازی پیرس برازنان به شکلی دیدنی به نمایش گذاشته شده است. گفتنی است که این کار در سال 2002 به عنوان بهترین شیرین‌کاری تاریخ سینما انتخاب شده است. 
سد کنترا که مردم محلی آن، این سد را ورزاسکا نیز می‌گویند، در سال 1965 ساخته شد، مرکز مجتمع هیدروالکتریک ورزاسکا است. این سد که در لوکارنو سوئیس واقع شده است، توسط زیبایی طبیعی خیره‌کننده احاطه شده است و آن را به پس زمینه‌ای عالی برای افتتاحیه چشمگیر GoldenEye تبدیل می‌کند. 





در این مقاله سعی کرده‌ایم 5 فیلم جذاب و دیدنی و پرطرفدار که هنر مهندسان عمران و معماری را به معرض نمایش قرار می‌دهد به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.