Sepehr

Sepehr

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

CONSTRUCTION AGILE MARKETING

انواع سقف کاذب، مزایا و معایب آن

امروزه سقف کاذب یکی از عناصر رایج و بسیار پرطرفداردر معماری داخلی محسوب می شود که تحت عنوان سقف ثانویه نیز شناخته شود. این سقف بسته به نوع انتخابی، توسط پایه و یا طناب های بخصوصی در قسمت زیرین سقف اصلی اتاق راه اندازی و اجرا می شود که هدف از تعبیه آن عموما افزایش زیبایی بصری و هماهنگی المان های یک فضا در دکواسیون داخلی می باشد.

جالب است بدانید که نصب سقف کاذب تنها مختص سازه های مسکونی نیست بلکه بسیاری از طراحان و معماران داخلی طرفدار استفاده از آن برای سازه های تجاری و اداری می باشند.

اگر شما هم جذب این محصول شده ای بهتر است قبل از خرید آن همه جوانب را به خوبی بررسی کنید، به عنوان مثال رنگ و تم سایر اجزای داخلی فضای مورد نظر را تعیین کنید، میزان نور ورودی و انعکاس آن را در نظر بگیرید و به رنگ فرش ها و تعداد پنجره دقت کنید تا طرح انتخابی تان با سایر اجزای دکوراسیون داخلی همخوانی داشته باشد.

سقف های کاذب دارای طیف گسترده ای از طرح و رنگ می باشند و به شما این امکان را می دهند که دکوراسیون داخلی خانه خود را مطابق با سلیقه تان تغییر دهید، اما قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا سقف کاذب انتخاب مناسبی برای فضای شما است یا خیر، باید با مزایا و معایب آن آشنا شوید تا تصمیم گیری هوشمندانه تری داشته باشید.

مزایای نصب سقف کاذب

درست است که سقف کاذب به خاطر تاثیر مثبتی که بر روی زیبایی بصری دکوراسیون داخلی دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار است اما علاوه بر زیبایی دارای مزایای دیگری نیز می باشد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به:

  1. مقاوم در برابر آتش
  2. عایق صدا
  3. عایق گرما
  4. قابلیت جابجایی آسان
  5. مقرون به صرفه و اقتصادی
  6. نصب آسان
  7. تنوع بالا
  8. کمک به روشنایی بیشتر و …. اشاره کرد.

معایب نصب سقف کاذب

سقف کاذب در کنار مزایای بیشمارش، معایبی هم دارد که ما به عنوان یک راهنمای امین وظیفه خود می دانیم که به آن ها نیز بپردازیم تا دید شما نسبت به این محصول باز کرده و بدون جانب داری، خوبی و بدی های آن را یکجا اعلام کنیم.

از معایب نصب سقف کاذب می توان به :

  1. کاهش ارتفاع سقف
  2. طول عمر کم
  3. مراقبت زیاد جهت جلوگیری از آفت
  4. مقاومت و استحکام کمتر نسبت به سقف اصلی

اشاره کرد.

با توجه به این که تغییر دکوراسیون یکی از کارهای پرهزینه ساختمانی محسوب می شود، بهتر است علاوه بر شناخت کلی مواد و متریال از حضور یک مهندس معمار که بر اصول و قواعد تغییر دکوراسیون مشرف است کمک بگیرید تا ضمن استفاده بهینه از فضای خود هزینه های جانبی را نیز کاهش دهید. برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با کارشناسان تیم سپهر تماس بگیرید.

انواع سقف کاذب

بعد از آشنایی با سقف کاذب و مزایا و معیاب اش نوبت به معرفی انواع آن رسیده است. همان طور که متوجه شده اید سقف کاذب یکی از متنوع ترین عناصر طراحی داخلی محسوب می شود چرا که دارای طیف گسترده ای جنس و رنگ بود و توانایی پاسخگویی به هر سلیقه ای را دارد. جالب است بدانید که سقف کاذب هیچ محدودیتی در نصب برای شما ایجاد نمیکند به طوری که شما می توانید در بخش های خاصی از خانه مثلا فقط پذیرایی یا اتاق خواب آن را نصب کرده و از بقیه فضای خود بدون سقف کاذب استفاده نمایید که این موضوع به خودی خود جذابیت این محصول را دوچندان می کند.

سقف کاذب با توجه به مصالح کاربردی به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود که از پرکاربردترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سقف کاذب کناف

سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب کاغذ

سقف کاذب چوبب

سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب شیشه ای

 سقف کاذب طلقی

سقف کاذب آکوستیک

سقف کاذب مجازی

تنوع مصالح و پیرو آن تنوع سقف های کاذب در چند سال اخیر موجب شده است که طراحان داخلی و معماران بتوانند ایده های خلاقانه خود را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت پیاده سازی کرده و دکوراسیون های متفاوت و جذابی را بهم شتریان خود ادائه دهند.

اگر شما هم به فکر ایجاد یک تغییر اساسی و در عین حال کم هزینه برای خانه خود هستید با کارشناسان تیم سپهر تماس بگیرید و از ایده های خلاقانه آن ها برای تغییر دکوراسیون خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *